Sociale media: trends en ontwikkelingen 2016

2 september 2016

Na vijftien jaar zijn sociale media inmiddels een van de belangrijkste communicatiekanalen geworden voor mensen onderling en voor bedrijven en hun klanten. Technologische ontwikkelingen gaan heel snel en hiermee ontstaan steeds weer nieuwe gebruikstoepassingen en commerciële kansen voor bedrijven. Dit betekent dat bedrijven en ook de sociale media zichzelf continu moeten vernieuwen om aantrekkelijk te [...]

  • Share on Tumblr

Eigen Google Dashboard bouwen

9 april 2015

Veel bedrijven hebben onvoldoende inzicht in de online prestaties van hun website(s). Vaak hebben ze er wel statistieken als Google Analytics achter hangen, maar weten ze simpelweg niet waar ze moeten kijken. De hoeveelheid aangeboden informatie is zo overweldigend groot, dat men afhaakt. En dat is heel jammer. Want zo weet je niet welke marketingacties [...]

  • Share on Tumblr

Casevoorbeelden van citymarketing voor kleinere steden en dorpen

7 oktober 2014

Het fenomeen citymarketing kennen de meeste mensen vooral van succesvolle campagnes van grote steden, zoals die van ‘I amsterdam’. Maar citymarketing wordt ook steeds belangrijker voor de kleine steden en dorpen in ons land. Vooral in de buitengebieden verruilen jongeren provinciale steden en dorpen voor de grote steden op zoek naar een passende studie en [...]

  • Share on Tumblr

Google individual qualification: examen gehaald!

29 juli 2014

Als online marketeer kan je niet zonder kennis van webstatistieken. Google Analytics is marktleider op dit gebied met een uitgebreid en gratis te gebruiken programma. Met behulp van webstatistieken kan je als bedrijf bijvoorbeeld achterhalen wat kansrijke marktsegmenten zijn, welke websitedoelen wel of niet gehaald worden en hoe bezoekers door je site navigeren. Ik behaalde [...]

  • Share on Tumblr

Het succes van Word-of-mouth marketing: Superdry en Starbucks.



14 juni 2014

Word-of-mouth reclame heeft de macht om de reputatie van producten, diensten en organisaties zowel op te bouwen als af te breken. Wanneer het juist wordt toegepast, kan het enorm effectief zijn. Bovendien is het gratis en gebaseerd op de meningen van klanten, in plaats van die van het marketing team van een organisatie. De toenemende [...]

  • Share on Tumblr

Geld verdienen met mensen helpen, mag dat?

22 april 2014

Sociaal ondernemerschap nieuwe stijl Sociaal ondernemerschap: geld verdienen met een onderneming die een maatschappelijk doel nastreeft is erg in. Tegen de algemene trend in is de werkgelegenheid bij social enterprises sinds 2010 met 25% gestegen. Bovendien verwacht 90% van de sociale ondernemingen dat die groei de komende jaren doorzet. Een percentage dat significant hoger ligt [...]

  • Share on Tumblr

Effectieve inhakers op sociale media

17 april 2014

Valentijnsdag, Secretaressedag, Moederdag… inmiddels bestaan er vele speciale dagen rondom een thema. Daar speelt de retail dankbaar op in. Vooral als het om dagen gaat waarop we ons massaal in het felle oranje kleden. Onze collectieve identiteit komt het sterkst tot uitdrukking tijdens de Olympische spelen, het EK & WK voetbal en natuurlijk tijdens Koninginne.. [...]

  • Share on Tumblr

Een andere kijk op business door social media

20 februari 2014

De nieuwe economie Een paar weken geleden mocht ik een presentatie geven voor docenten op een bijzondere locatie: het Miele Inspirience Centre. Frank Visser, manager Miele Campus, vertelde op inspirerende wijze over het gedachtegoed van de familie achter het wereldmerk. ‘Immer besser’ gaat onder andere over kwaliteit, design en duurzaamheid. Voor de familie (inmiddels derde [...]

  • Share on Tumblr

Met goede voornemens het nieuwe jaar in

7 januari 2014

De jaarwisseling is een mooi moment om vooruit te kijken. Wat zijn de topprioriteiten voor 2014? Waar moet je als online marketeer echt mee aan de slag om niet achterop te raken? Vier punten op een rij: reviewmarketing, mobiele marketing, content marketing en service/webcare.

  • Share on Tumblr

Facebookklanten bestaan niet

20 augustus 2013

Mensen willen geen relatie aangaan met een merk Het is het kip/ei verhaal: is je Facebookpagina succesvoller als je al veel klanten hebt, of krijg je meer klanten met een goede Facebookstrategie? Volgens Byron Sharp, schrijver van de bestseller ‘How brands grow – What marketers don’t know’ is klantloyaliteit een mythe. Volgens Byron kopen mensen [...]

  • Share on Tumblr

Recente projecten

  • crv

    Online marketing CRV

    CRV (Coöperatieve RundveeVerbeteringsorganisatie)

  • Peeze uitgelicht

    Online marketingstrategie 2015

    Koffiebranderij Peeze

  • Circulus-Berkel-uitgelicht

    Ontwikkeling nieuwe website

    Circulus-Berkel

  • Click met online marketing

    Click met online marketing

    Educatieve uitgever Edu’Actief

Lees wat anderen over mij zeggen