Facebook legt jouw levensverhaal vast

23 september 2011

Facebook verandert het sociale web voorgoed Het heeft daarbij grote ambities: dé sociale laag worden waarop het web is gebouwd. Dat doet Facebook door jouw levensverhaal vast te leggen. Met de timeline, ‘the story of your live’, legt facebook jouw leven vast. Facebook is daarmee meer dan je digitale ID. Van je geboorte tot aan […]

  • Share on Tumblr

Recente grote Facebookaanpassingen op een rij

21 september 2011

Blijf in beeld bij je doelgroep Vooruitlopend op de F8 Conferentie van Facebook morgen, voerde Facebook de afgelopen weken diverse grote aanpassingen door. De grootste is ongetwijfeld de manier waarop nieuws verschijnt in de ‘news feed’. Tot op heden kreeg je altijd het meest recente nieuws te zien. Nu kan je ook kiezen om alleen […]

  • Share on Tumblr

Help: Merkfans gezocht!

11 augustus 2011

10 tips om je communitypagina te versterken Steeds vaker verschijnen er op sociale media berichten over hoe sociale media zorgen voor meer klanten en omzetgroei. Uit de ‘Grote marketing enquête’ van Tijdschrift voor Marketing (juli/augustus 2011) gehouden onder marketeers, worden social media door de helft van de respondenten als belangrijkste kans of uitdaging gezien voor […]

  • Share on Tumblr

Wat doen sociale media met ons?

13 mei 2011

Social media update: de ontwikkelingen op dit moment De technologische ontwikkelingen gaan razendsnel en hebben grote gevolgen voor de maatschappij. Nieuwe concepten doen hun intrede en innovaties volgen elkaar snel op. De snelheid en het gemak, de overvloed aan informatie en het ‘always online’ zijn beïnvloeden ons gedrag. Ongemerkt of niet richten wij ons leven […]

  • Share on Tumblr

Hoeveel is jouw Intiem Kapitaal waard?

6 mei 2011

Online reputatiemangement Wat zou je ervoor over hebben om die hele slechte foto die online de ronde doet te laten verdwijnen? Of om al die ongepaste Twitterberichten van een medewerker te laten deleten? Wat is dat je waard (in Euro’s)? Voorkomen is beter dan genezen!  Share on Tumblr

  • Share on Tumblr

Authentiek zijn, hoe doe je dat?

22 maart 2011

Het merk Olga Kruidhof® Inzet van sociale media draait om het bouwen aan relaties. Daarbij dien je als merk authentiek te zijn. Dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Authentieke merken zijn schaars. Toch wordt identiteits- marketing steeds belangrijker. Eerder schreef ik hier al een artikel over. Bij sociale media draait het steeds meer om sterke […]

  • Share on Tumblr

Facebookstrategie of Twitterstrategie?

11 februari 2011

De gevolgen van social media voor je organisatie Facebook of Twitterstrategie? Volgens Charline Li (medeauteur van de bestseller ‘the Groundswell’) is dat net zoiets als vragen “Wat gaan we met de telefoon doen?” Voordat bedrijven gaan nadenken over inzet van media, zullen ze volgens Charline eerst een andere vraag moeten beantwoorden: Waarom wil je een […]

  • Share on Tumblr

Identiteitsmarketing: hoe goed ken jij jezelf?

30 december 2010

Identiteitscrisis 2010 was mijn eerste jaar als ondernemer. Met het nieuwe jaar in zicht is dit een goed moment om antwoord te geven op de volgende vraag: hoe doe ik het? Wie ben ik als ondernemer? Wat doe ik goed, wat zal moeten veranderen en waar kan ik nog beter in worden? Dit zijn veel […]

  • Share on Tumblr

Prezi presentatie: hoe zet je social media als bedrijf in?

10 december 2010

Wat is Prezi.com? Prezi.com is een nieuwe toepassing waarin je op een andere manier presentaties geeft. In plaats van een ‘lineair’ verhaal is de presentatie als een soort van Mindmap opgebouwd. Je kan inzoomen op details indien nodig en ook video eenvoudig integreren. Dit geeft ruimte voor een interactievere presentatie waarbij je niet alle slides […]

  • Share on Tumblr

Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?!

14 november 2010

Hoe bouw je aan online merkloyaliteit? Het komt in elke social media training terug: wees relevant, persoonlijk, authentiek en gééf! Hiermee bouw je aan een fandatabase van mensen die jou leuk vinden en je blijven volgen. Een goed voorbeeld is gulle gever Sinterklaas. Maar als je nu geen Sinterklaas heet, hoe slaag je er dan […]

  • Share on Tumblr

Recente projecten

  • Click met online marketing

    Boek Click met online marketing

    Uitgever Edu’Actief

  • Online marketing CRV

    Coöperatieve RundveeVerbeteringsorganisatie

  • Online marketingstrategie 2015

    Koffiebranderij Peeze

  • Ontwikkeling nieuwe website

    Circulus-Berkel

Lees wat anderen over mij zeggen