Integratie van online en offline media

Door de komst van sociale media is het totale medialandschap enorm uitgebreid. Om enig inzicht te creëren in welke media een onderneming kan inzetten heb ik een schematisch overzicht gemaakt. In dit overzicht neem ik de vier fases van de ‘consumer decision journey’ van McKinsey als basis (lees meer hierover in mijn eerdere artikel).


De doelstellingen per fase verschillen:

  • Know (initial consideration set): een top of mind positie creëren bij uw doelgroep met uw merk of product.
  • Like & trust (active evaluation): zorgen voor relevantie bij de doelgroep en daarmee een positieve reputatie ontwikkelen.
  • Buy (moment of purchase): conversie vergroten en daarmee de verkoop stimuleren.
  • Share (purchase experience): de doelgroep stimuleren om ervaringen met het product te delen met anderen en zorgen voor mond-tot-mond reclame.

De inzet van deze media is afhankelijk van de informatiebehoefte van uw doelgroep, uw afzetmarkt en de eigenschappen van uw product of dienst. Het onderstaande schema is niet volledig, maar geeft wel aan hoeveel mogelijkheden erbij gekomen zijn. In vervolgartikelen zal ik nader ingaan op hoe individuele media ingezet kunnen worden, met voorbeeldcases over de inzet van tools en technieken.


Offline en online medialandschap


email
  • Share on Tumblr

Reacties zijn gesloten.

Recente projecten

  • Click met online marketing

    Boek Click met online marketing

    Uitgever Edu’Actief

  • Online marketing CRV

    Coöperatieve RundveeVerbeteringsorganisatie

  • Online marketingstrategie 2015

    Koffiebranderij Peeze

  • Ontwikkeling nieuwe website

    Circulus-Berkel

Lees wat anderen over mij zeggen