Zaken doen in een markt met dubbele groeicijfers

Is het crisis of revolutie?

Het antwoord op die vraag hangt af van je perspectief: de burgers uit Iran zullen spreken over een revolutie terwijl de huidige machthebbers de demonstraties bestempelen als een crisis. Machtsverhoudingen verschuiven en dat levert winnaars en verliezers op. Aan welke kant sta jij met je bedrijf? Lift je mee op de veranderingen door je manier van zakendoen radicaal om te gooien? Zo ja, wat voor een effect heeft dat op je (huidige) businessmodel? Hoe ga je in de toekomst geld verdienen?

Tijdens het congres ‘Socialicious‘ op de Hogeschool van Arnhem-Nijmegen gaf ik een workshop met als thema ‘Social media in Business’. Bekijk de presentatie online.


Zaken doen in een veranderende markt

De opkomst van sociale media en nieuwe technologieën zorgt voor de introductie van nieuwe succesvolle businessconcepten die de aandacht verdienen van veel (potentiële) klanten. Voorwaarde is wel dat je daadwerkelijk relevant bent. En dat betekent duidelijk antwoord geven op de ‘waarom’-vraag. Waarom besta je? Het businessmodel van de aandacht, zoals Jim Stolze omschrijft in zijn boek ‘Uitverkocht‘, gaat ervan uit dat je aandacht kan verdienen door je strategie te baseren op drie basisprincipes:

  • Delen gaat voor vermenigvuldigen
  • Je krijgt wat je weggeeft
  • Service is de enige marketing

Een aantal Nederlandse bedrijven hebben deze principes effectief toegepast in hun marketingstrategie, waaronder Seats2Meat en KLM. De vraag is: wat gaat jouw bedrijf weggeven? Hoe wordt jouw bedrijf relevant? Het antwoord op die vraag vormt de basis voor je social media strategie en inzet van media en middelen.

Bekijk hieronder de complete presentatie:

email
  • Share on Tumblr

Reacties zijn gesloten.

Recente projecten

  • Click met online marketing

    Boek Click met online marketing

    Uitgever Edu’Actief

  • Online marketing CRV

    Coöperatieve RundveeVerbeteringsorganisatie

  • Online marketingstrategie 2015

    Koffiebranderij Peeze

  • Ontwikkeling nieuwe website

    Circulus-Berkel

Lees wat anderen over mij zeggen