Een goede social media strategie sluit naadloos aan op de positionering en identiteit van een merk of bedrijf. Het moet als het ware ‘van binnenuit’ komen. Oprecht, vanuit een intrinsieke motivatie om iets beter te maken dan het nu is. Ik werk veel voor culturele instellingen en goede doelen organisaties omdat zij het sociale aspect al omarmen. Ze hebben een duidelijke sociale visie. Hun klanten omarmen deze visie en dragen deze graag uit. En daar help ik ze bij.
CRV (Coöperatieve Rundvee Verbetering) Als interim professional (via USG) ben ik verantwoordelijk voor de online contentplanning waaronder ook het beheren en verder uitbouwen van de diverse social media kanalen. Lees meer over deze case (januari 2017).
Koffiebranderij Peeze Als interim professional (via USG) ontwikkelde ik de online marketingstrategie voor 2015 waarbij ik advies gaf over de te volgen contentstrategie en social media beleid (maart 2015).
Stichting Hartpatiënten Nederland Mede ontwikkelen van de actiessite ‘Hartelach.nl’. (december 2012)
WSPA, Alle koeien in de wei! Het binnen twee weken opzetten en realiseren van een online campagne bestaande uit een interactieve actiewebsite en Facebook-app. (mei 2012)
Finale Boekenweek Promotiecampagne ter ondersteuning van de kaartverkoop van het landelijke evenement in Deventer, de Finale Boekenweek. Deze bestond uit een schrijversblog, Facebookpagina, Twitteraccount en digitale nieuwsbrief. (maart 2012) Lees meer over de resultaten van de campagne in het blog social media ROI meten met Google Analytics. KCG (Gelders Kenniscentrum voor kunst en cultuur): Ontwikkelen social media strategiedocument, geven van workshops, deelname als expert in werkgroep voor ontwikkeling nieuwe website. (2011-2012)
Uitgever Edu’Actief
Coöperatieve RundveeVerbeteringsorganisatie
Koffiebranderij Peeze
Circulus-Berkel